Звіт дослідження |
Автор: Дорожко І. І. | |
27.05.2009 | |
Дослідження “Діяльність куратора в умовах кредитно-модульної системи” Дата проведення: 10.03.2009 – 14.03.2009 Звіт за проведеним дослідженням “Діяльність куратора в умовах кредитно-модульної системи” Згідно рішення колегії МОН України від 21.03.2008 р. “Вища освіта України – європейський вимір: стан, проблеми, перспективи” та розпорядження ректора ХНПУ імені Г.С. Сковороди від 30.01.09 Психологічний центр ХНПУ імені Г.С. Сковороди та студенти-практиканти Інституту психології провели дослідження: “Діяльність куратора в умовах кредитно-модульної системи”. Дослідження складалося з ІІ етапів. І етап: анкетування заступників деканів з виховної роботи з метою “Удосконалення і активізації кураторської діяльності” на І курсі. Заступникам деканів було запропоновано відповісти на декілька питань, відносно роботи кураторів академічних груп І курсу. Наприклад питання: “Впровадження нових форм або використання нових методів в кураторській роботі” (mах бал - “10”). Слід підкреслити, що mах бал з цього питання із кураторів ніхто не одержав, але є mіn бал оцінювання роботи кураторів – 3,6%, це складають куратори першого року роботи з академічною групою (результати подано графічно). Таким чином куратори академічних груп І курсу використовують сучасні форми та методи у своїй роботі. ІІ етап: анкетування кураторів академічних груп І курсу з метою вирішення проблеми адаптаційного періоду серед студентів-першокурсників. Для отримання більш достовірних результатів, Психологічний центр звернувся до кураторів, які відповіли на запитання анкети: “Куратор академічної групи”. Наприклад: 1-ше питання: “Чи ефективна діяльність студентського активу у вашій групі?”, бо від того, наскільки ефективно спрацюється актив групи з куратором залежить успішність студентів усієї групи у майбутньому. І з’ясували, що 76% кураторів відповіли “так”, а 8% - “дуже ефективна”; лише 4% відповіли “ ні”, а 12% - “не дуже” (результати подано у діаграмі). 2-ге питання: “Які форми роботи ви найбільш успішно використовуєте у своїй групі?”, бо процес адаптації студента-першокурсника до нових умов – складний, і завдання куратора - допомогти першоркурснику швидше пройти цей період. Для цього куратор обирає на власний розсуд форми і методи виховного впливу на студента, які вважає найефективнішими. Зробивши аналіз результатів, ми бачимо, що 90,2% кураторів використовують кураторські години, більшість кураторів проводять їх 2 рази на місяць, а також відвідування заходів в університеті разом з групою та екскурсії, походи у театри (результати подані у гістограмі). Куратор за допомогою цих форм, насамперед, вивчає схильності, здібності, інтереси та нахили студентів, щоб педагогічно доцільно залучати їх до активної навчально-виховної діяльності, формує первинний колектив академічної групи, виробляє у студентів навички самостійного розв’язання різних проблем. Перспектива подальшої роботи полягає у: - дослідженні психологічних особливостей розвитку особистості студентів-старшокурсників; - проведенні тренінгів, “круглих столів”, ділових ігор для кураторів і студентів. |
|
Останнє оновлення ( 09.01.2015 ) |
< Попередня | Наступна > |
---|